16 Nisan 2016 Cumartesi

+1 down bazı sıfatlar !

    Bazı sıfatların neden var olduğunu anlamak zor... eblek mesela? Kim bulmuş, kimden esinlenmiş, kimi görmüş de söylemiş? Kullanmadık mı ? Hem de yıllardır hala da söylüyoruz.

    Ama bu taraftan bakmamıştım hiç... birine " gerizekalı" dediğimde sadece sinirimi belli ettiğimi düşünmüştüm. Birilerinin kırılacağını akıl etmemişim demek ki... Bu bir sıfattan çok bir durumu belirtiyor aslında.. ama biz severiz ya hani hakaret etmeyi, lafın gittiği yeri görmeyiz... zeka geriliğinin tanımıdır kendileri aslında.. ve hiç de hakaret edilecek bir tarafı yoktur.. aksine, söylerken bin defa düşünmeyi gerektirir..

    Salak mesela? Ne demek salak? Bizi anlamayan varsa kesin salaktır di mi ? Bi kez daha söylemeyiz biz öyle aynı cümleyi, karşımızdaki kesin salaktır da anlamamıştır... 

    Boş boş bakma demeyiz , eblek eblek bakma,deriz ki gururu kırılsın, özgüveni alt üst olsun...aptal? Ne güzel bi hakarettir di mi? Birsürü kelimenin yerine kullanılabilir... ama bir de sığır var ki, kalifiye eleman gibi nereye koysan uyuyor mübarek...  sığır gibi yedi, sığır gibi baktı, anlamadı sığır.... sığır oğlu sığır...

    Biri çıkıp şimdi diyecek ki  Türkçe zengin bir dil, ne varmış sıfatlarımızda... ne var biliyor musun, bazılarında kırıcılık var, rencide edicilik var ,özgüven zedeleyicilik var...şimdi mi farkettin derseniz, hayır !
     yıllardır çalışıyorum, ve dersimi anlamayan yığınla öğrencim oldu? Derin nefes alıp bir daha anlattım olmadı.. ama hiçbirine oğlum/ kızım gerizekalı mısın demedim... " senin bence şuan algın kapalı, dikkatle dinle birdaha anlatacağım" dedim.. oldu mu, bazen oldu bazen olmadı... olmayana " boşver be, sen de matematiği sevmeyiver, dedim ve geçtim... matematiği anlamıyor diye damgalamadım... 

    Şimdi farketmedim ama şimdi yazmaya değer buldum sanırm... karşı tarafta olunca daha mi iyi anladım derseniz, evet :( 

     Bizde en güzel sıfat eksik.. dilimize girmemiş... yüreğimize işlememiş... İnsan... kaç kişi taşıyor insan olmanın güzel vasıflarını? Sevgi, saygı, yalansizlik... bunun gibi güzel sıfatları barındırmıyor mu İNSANLİK ? 

    Kim insan biliyor musunuz? Umut, alp,defne, elif ikra, muhammed,osman,zeynep, meryem, hira, can,ahsen,simay ve inci..  onlar insan sıfatını hakeden melekler... onlara başka sıfat bulmayın olur mu? Siz onlara sıfat yakıştırmayın diye biz anneler çok uğraşıyoruz :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder