16 Mayıs 2016 Pazartesi

+1 down ayak 👣

    Uzun bi süre gelişimsel evrelere takik kalıyorum mecburen.. mesela elini ağzına götürdüğünde nasıl ağladıysam, her yaptığı hareket bizim için bi gelişim basamağı demek... dolayısı ile sıkı sıkı takip ediyorum mecburen...  ki geri kalma durumunda müdahale edebilelim..

    Bigün onun yaşıtı olan bi arkadaşım çocuğunun videosunu yolladı.. eşşek sipasi tutmuş ayaklarını ağzına kadar kaldırıp yalamaya çalışıyor.. ama bir çabası var ki , görülmeye değer... 

    Eee? İnci neden yapmıyor? Hadi bakalım simdi eksik tamamlama zamanı... iki sebebi var aslında bu durumun... birincisi bilişsel, ikincisi fiziksel! Yani bilişsel ise daha ayaklarının varlığından haberi yok demektir ki biz bundan pek mutlu olmayız. Bilişsel olarak ayağını bilmemesi bizim için geri kalmış olduğunun göstergesi... ama fiziksel ise olay en azından fizyoterapi desteği is giderilebilir, çalışılır...

    Peki nasıl anlarız? Her altını degistirdigimde ayaklarını görebileceği mesafeye kadar kaldırdım," bak kızım bunlar senin dizlerin, bunlar da ayakların "  diyerek elleriyle dokunmasını sağladım... bir sure sonra ben ayaklarını kaldırır kaldırmaz kendi tutmak için uzanmaya başladı ki olay o zaman bilişsel den fiziksel dönmeye başladı.. ama kendi yapana kadar bu bir basari değil 😳

    Sonra bigün baktım ki inci kendi kendine zorlana zorlana iiih sesleri eşliğinde ayaklarına ulaşmaya çalışıyor... şimdilerde ise uykusunda bile ayaklarını havaya kaldırıp tutuyor 😂 insanlık için küçük ama bizim için çooooook büyük bi adim bu 👣

    Hatta artık oturma çalışması veya oturtarak yaptırmaya çalıştığımız etkinliklerde bile ayaklarını tutmaya çalışmaktan çoğu kez bizi sallamıyor bile 😀

    Hergun ayakları yerinde mi diye büyük bir itina ile ayaklarının yerini kontrol ediyor, ohh be bugün de kaçmamışlar diye seviniyoruz😁

    Bilişsel bir sorun olmamasına sevindik ama malesef fiziksel olayı halletmeden bilişsel gelmiyor arkadan... mesela inci oturmadığı için dikkatini bize verip oyuncaklarla ilgili yapmaya calistiklarimizi yapmıyor... çünkü düşmekten korkuyor ve iki elime tutunmak istiyor hep  😵

    Dolayısı ile de önce fizik hallolmali... bu yüzden de aldığımız fizyoterapi artırılmalı😊 mehmet hoca, duy bizi 💪

3 yorum:

  1. Emeğinize hayranım, bütün anneler kutsaldır ama siz ve sizinle aynı durumda olanlar çok ayrı değerlersiniz.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bloga yazı yazamadım keşke yazsaydım da şu ayak yakalama üzüntünü zamanında kırabilseydim. 1 ay sonra o çoraplar ayakta dursun be kızım diye günde 1000 kere söyleneceksin Süreyyacığım. tek hamlede en hızlı çorabı çıkarma yarışındalar sanki :) Oturmayı da yavaş yavaş çözecek İnci, aslında o kadar olağan bir süreç geçiriyor ki haksızlık ediyoruz bazen. Her bebek gibi düşmekten korkuyor aslında ayı itibariyle. Karın kası ve sırt kası çok önemli bunu da en iyi pilates topu sağlıyor. Biliyorum İnci de minik pilatesçi :) ama yine de hatırlatmak istedim. Öpüyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hadi inş o günleri görelim hep birlikte :) pilates e devam o zaman. Çok öpüyorum minişi 😊

      Sil