26 Mart 2016 Cumartesi

+1 down hayat beni neden yoruyorsun?

    Günlerdir yazamadım...İNCİ,eğitimi,iş,ev derken resmen koşuyorum bu ara... bi de İnci nin gece çığlıkları!  Yaklaşık 15 gündür her gece İNCİ çığlık atıyor.. fırlıyorum hemen,ama uyuyor.. emzik veriyorum,sallıyorum,15 dk sonra yine bir çığlık...rüya mi görüyor, korkuyor mu, emzik mi arıyor, tövbe biseyler mi görünüyor çözemedik gitti... herşeyi down a da bağlamamak lazım.. 

    Okuyorum üflüyorum yatırırken,nazar değdi diyip Refik dedesine (Ayten ablanin eşi), anneannesine filan okutuyoruz ama yok anam yine bağırıyor çocuk... sonra Umut' umuzun annesi Pelin bi yazı yolladı.. down sendromlu çocuklarda uyku apnesinin sık görüldüğü yazıyor, ama İnci de belirtileri yok, babamda var ondan biliyorum. Yazının devamında tek başlarına yatmak istememelerinden de bahsedince aksam bi yanımıza alalım dedim... maşallah çocuk bikac uyanma dışında hic bağırmadan uyumasın mi  !! Şuanda da sol kolum incinin himayesinde, 5 aylık çocuk sol koluma sarıldı ve uyuyor ... al sana bi ağlama sebebi daha... anne olmak ne güzelmiş...

     Bir de çevredeki cahiller olmasa... geçen eğitime gittik Ayten teyzesi ile ders saatimizi bekliyoruz.. o sira da ordaki görevli olan bi bayan inciyi kucağına almış seviyordu... içeriye yaninda 8-9 yaşlarında bi kız olan kadın girdi. İnci ye bakıp senin kızın mi diye sordu bayana, o da evet dedi . Kadın "hic benzemiyor sana" deyince o da bana bakarak benim kızım olduğunu söyledi ve inciyi bana verdi... sonra bana dönüp "sana da hic benzemiyor" dedi.. bastan cevap vermedim. Sonra tekrar bize bakıp " kaşları böyle" dedi eliyle kendi yüzünde tarif ederek, " gözleri de çekik" ... sonunda dayanamadım, ne kadar muhattap olmak istemesem de " kızım down sendromlu olduğu için kimseye benzemiyor, kendisinden başka " dedim. Kadın ne dese beğenirsin, " olsun insanlık hali " dedi... sonra da bize  Allahtan şifa diledi... o sırada ayni rehabilitasyon merkezinde yanımızda çocuklarımızla olduğumuzu ve keyfi olarak gelmediğimizi FARKEDEMEDİ!!!

    Başka bir tanıdık " emin misin çocuğun down olduğuna" diye sordu, ben de " neden sordun" deyince " matematikçiden sendromlu çocuk mu olur?" diye espri de yapabildi durumumuzla sağolsun...


    Allah boyle insanları başımızdan eksik etmesin... bi de bu genin ailemden benim tarafımdan çocuğa taşındığını iddia eden çok yakin akrabalar, zeka testi yaptırıp çocuğumun akilli çıktığını söyleyen eksik olmayası insanlar var... onlar da olmasa nasıl yaşarım bilmem... 


    İnci beni hic yormuyor biliyor musunuz? Evet uykusuz kalıyorum, evet çok yoruluyorum, evet herşeye koşarak yetişiyorum belki ama asla inci yüzünden yoruldum demiyorum...beni bu çevremde eksik olmayası, aklı olmayıp fikri bol olan, yorumları ile hayatımıza zorluk katan insanlar yoruyor... 

    Olmasanız da olurdu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder