21 Şubat 2016 Pazar

+1 down hep destek tam destek!

    sabah kahvaltı ederken bi yandan İnci yi sallıyor, bi yandan da nete bakıyordum. malum artık o uyuyunca yemek yiyebiliyoruz :) orada bi yazı çarptı gözüme; 

    "zihin engelli çocuğu olan bir anne çocuğunu "cennet kuşum" diye seviyormuş. çünkü zihin engelli çocuklar öteki dünyaya gittiklerinde Allah onlara "hangi kapıdan istersen cennetine gir" dermiş. o da Allahın yanında nazlanır, "annemle babam olmadan girmem"dermiş. Allah da onun nazına kıyamaz, annesini ve babasını da onunla birlikte cennete alırmış. 

    bunu okuduğumda lokmalarım boğazıma dizildi, bıraktım elimden ekmeği.. gözlerim doldu,o sırada kafamı çevrip Uğur'a  baktım ki gözleri kıpkırmızı olmuş sessiz sessiz ağlıyor..

    anne baba olmak buymuş, eş olmak da buymuş meğer.. ikimiz de kahvaltıdan kalkıp İnci yi izledik.. hissettiğim neydi bilmiyorum ama ağladık... sonra dedik ki, biz bu kızı cennet için değil, evladımız olduğu için büyütüyoruz, sevdiğimiz için iyi olsun istiyoruz.. ve öyle de olacak.. İnci kocaman , kendi ayaklarının üzerinde duran bi kız olacak...

    dolayısı ile de iyi gelecek her fikri uyguluyoruz. duyu bütünleme terapileri var. mesela dikenli topu vücudunda gezdirmek, özel fırçası ilevücuduna masaj yapmak, traş köpüğü ile ellerinie ve ayklarına masaj yapmak vb. down anneleri grubundan öğreniyoruz tabi bütün bunları. inanılmaz faydalı bilgilerimiz var aramızda paslaştığımız. Tülay annemiz Can bebeğe renkli kurdeleler asmıştı ve bunun da bir duyu bütünleme olduğunu söylemişti.  dün gittim tuhafiyeden bir sürü renkli kurdele aldım. ucuna da bir cırt cırt dikip heryere takılabilir hale getirdim. ve daha önce neden yapmadım dedirten bir tepki ile karşılaştım. inci kurdeleleri tutmaya, çekmeye ve ağzına sokmaya çalışıyor:) sanırım dokusu da hoşuna gitmiş olacak ki, dokununca yüzünde tarifsiz bir gülümseme...

    her güne bir sevincim var.. bugünkülerin sebebi kurdeleler ve tabi ki Tülay anne :) onun yüzündeki gülümsemeye sebep olduğunuz için teşekkür ederim:) Can 'ı da öpmeden olmaz, kocaman Öpücükler bugün Can'a gitsin..

1 yorum:

  1. Ablam.. Ablam diyorum cunku artik bizim evde benim ablam sen Bahar'in ablasi da inci tanemiz oldu.. daha 3 aylik.benim kizim.. ama incimin hikayesi sayesinde hamileligimde ne test yaptirdim ne de korkum oldu.. dilerim incimin sansi da bahti de hep acik olsun. Hayat da inciye hep gulsun..

    YanıtlaSil