18 Şubat 2016 Perşembe

+1 down saklasam mı saklamasam mı ?

    bazen öyle doluyorum ki, caminin minaresine çıkıp hoparlörden bağırasım geliyor " down sendromlu çocuğum var" diye.. nedir arkadaşım ya derdiniz?çocuğumuzun gözünün içine bakıp " ayy cnm şey mi?" demeyin!

     evet ŞEY! 

    ne demek o öyle.. senden daha günahsız, senden daha tatlı, senden daha neşeli, senden daha güzel, senden daha sıcak kanlı, senden daha karşılıksız seviyor herşeyi...

    evet ŞEY benim çocuğum.. sizin gibi anlayışsız, saygısız insanların arasında çok güzel bir ŞEY! dünya tatlısı bir ŞEY! 

    bugün neden yazıyorum bunu.. down anneleri grubumuzda hep duyduklarım yüzünden.. herkes korkuyor çocuğuma nasıl davranırlar,rapor alsak mı almasak da engelli damgası vurmasak mı, söylesem mi saklasam mı? üzülüyoruz dostum.. çocuğumuzun suratına bön bön bakıp acımanızdan nefret ediyoruz.. hasta değil bizim çocuklarımız bunu anlayın artık.. 

    herkese söyledim.. söylemediklerim varsa bi müezzine rica edip anons da ettirmek aklımda artık.. siz acıyın diye söylemiyorum, siz eleştirin diye söylemiyorum, arkamızdan dedikodu gibi konuşun diye söylemiyorum, dramatize edin diye söylemiyorum!  
    
    bilin diye söylüyorum. . bilin ki İnci bir şeyi anlamadığında sizi sallamıyor sanmayın, gerçekten anlamamıştır bir kez daha söyleyin diye , onun çocuğunuza sebepsiz sarılmasından korkup çocuğunuzu alıp uzaklaşmayın diye, neler başardığımızı görün diye, farklarının sadece bir kromozom olduğunu bilin diye söylüyorum.. bizim ondan utanmadığımızı ,utanılacak hiçbir şeyi olmadığını bilin diye , onunla inanılmaz mutlu olduğumuzu bilin diye, matematikte değil ama sizi sevme konusunda bir numara olacağını bilin diye söylüyorum..

    down annelerinden duyuyorum ki benim de başıma geldi.. "söyleme kimseye, sus kimse duymasın, down ama çok hafif, yok sadece tipi benziyor vs" gibi akıllar verenimiz çok.. pardon da neden? kimden neyi,niye saklıyorum? saklamadım, siz altın taktınız " aynı babasına benziyor" dediniz, ben " başka bir şeye benzemiyor mu?" dedim, "down tatlısı bu" dedim.. yaşadıklarımızı,artık üzülmediğimizi, çok mutlu olduğumu anlattım... saklamıyorum,evime buyrun gelin,down tatlısı kızımı görün , sevin... saklamayacağım, herkese söylemeye ,elinden tutup heryere götürmeye devam edeceğim.. sizi de bekleriz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder