29 Şubat 2016 Pazartesi

+1 down 2.çocuk ne zaman?

    Milletin milli meselesidir mahallenin genç kızları..  18i  geçince mahallenin radar teyzelerinin alanına girerler ve başlar meraklı gözetlenme... sonra anneye o meşhur sorular gelir tabi ki..

    "eee senin kız da büyüdü?"
    "yok mu istediği?"   (istedik kavramı da sanırım Trakyaya has bi kavram :))
    "söz ne zaman?"
   "nişan ne zaman?"
    "düğün ne zaman?"

    sonunda kız everilir ve teyzelerin ağzı bir süre kapanır.. sonra ikinci dönem soruları ile yine karşınızdalar:

    "yok mu çocuk daha?"
    "kaç yaşında bu senin kız,  geç kaldı vallaha !"

    sanırsın kız doğurunca elbirliği ile bunlar bakacaklar o çocuğa! velhasıl kızcağız doğurur, çocuğu bir süre büyütür.. hoppaaa üçüncü dönem sorular yoldadır:

    "e hani ikinci? "
    "doğur doğur sen bi tane daha?"
    "yap yap kardeşi olsun!"

    bunların hepsini anneme sordular sırasıyla.. o da ben de bıktık cevaplamaktan... bu ara o teyzelerden önce her önüne gelen doktor aynı şeyi söylüyor:

    "gençsiniz, 2. çocuğu düşünün mutlaka"

evet biz de biliyoruz 2 çocuk olsunlar, kardeş olsunlar,birlikte büyüsünler... ama 2.çocuğu ona bişeyler öğretsin diye neden getiriyorum dünyaya, ona yazık değil mi? onun görevi ondan önce gelene sahip çıkmak mı olmalı? 2. çocuğumu sırf İnci için doğurup, " al bakalım ablanı,artık sana emanet, bana bişey olursa sen bakacaksın" diyip  omuzlarına bu yükü mü koymalıyım? 

    peki başka bir soru? ya o da down olursa? tut ki anne karnında öğrendim bu kez aldırabilir miyim? ondan öncekinin yaşama hakkını elinden almamışken, onunkini alabilir miyim? aldırmazsam iki down kardeşe bakabilecek gücü kendimde bulabilir miyim? 

    kısacası kurabiye yapmıyoruz bacım,çocuk bu! bakamayacağım, yetemeyeceğim çocuğu doğurup ziyan etmem.. ayrıca benim taşımam gereken bu minnoşu kimsenin omzuna da yüklemem.. ben ancak İnci'me yeterim ..

    merak eden teyzelerin merakını da gidermiş olarak iyi geceler diliyorum :)

1 yorum:

  1. Merhaba Süreyya Hanım.Bendown sendromlu bir abiye sahibim. Yaşım 15 belki beni ciddiye almaya bilirsiniz. Abim de 22 yaşında ama down dan mı kaynaklanıyor bilmem daha küçük gibi duruyor. Ben onu abim olarak değil kendimden birkaç yaş büyük arkadaşım olarak görüyorum. Yazınızda bahsettiğiniz gibi annemin de beni dünyaya getirme amacı abisine sahip çıksın diyeymiş. Benim de down olma ihtimalim olduğu için riskli bir hamilelik geçirmiş. Şuan iq testleri ve psikologların görüşünde üstün zekalı olarak değerlendiriliyorum. Demek istediğim şu ki ikincide risk olduğu için düşünmüyorsanız yanılıyorsunuz. Abim belki bir down sendromlu ama o benim en iyi arkadaşım

    YanıtlaSil