8 Şubat 2016 Pazartesi

+1 down bir güçlü Pelin...



bir hikaye okudum dün,kadının hakim olan eşini doğu görevinde vururlar.. kadın kocası ölünce 15 günlük hamile olduğunu öğrenir.. ve gün gelir cinsiyetini bile öğrenmeden doğurur.. annesi ağlayarak gelir ve çocuğun down sendromlu olduğunu söyler...kadın alır çocuğu evine gelir ve ona "güneş" adını koyar.. adı gibi parlar kızı,eğitim rehabilitasyon derken kadın kocasının acısını kızıyla unutur. bigün eve gelir ve bakar ki kapısında yabancı bir kadın onu bekler. kadın ölmek üzere olduğunu ve bu sırla ölmek istemediğini söyler. doğumun gerçekleştiği gün bebeklerin çok büyük para karşılığı değiştirildiğini,ve buna şahit olduğunu, aslında onun sağlıklı bir oğlunun dünyaya geldiğini anlatır. kadın ne yapacağını bilemez. bir arkadaşına danışır. arkadaşı, "git oğlunu al, bak sağlammış üstelik, bununla hastane ve ev arasında sıkışma " der. kadın karar veremez ve o aileyi bulur. öğrenir ki kadının 5 kızı daha var, 6. sı da kız olmuş ve adam onu cami avlusuna bırakmış. bunu da bırakmasın diye bebekleri hastanede değiştirirler. "kocam gelince anlat durumu, istiyorsan al oğlunu" der. kadın gider oğlu uyurken bakar ve o sırada adam eve gelir " güneş hanım, nerde benim kartal oğlum" der. kadın gözyaşlarını tutuamaz, kendi kızı sandığı kıza gerçek annesinin ismini koyduğunu farkeder ama asıl şaşırdığı, onun oğluna da ölen babasının ismi koyulmuştur. hikayenin sonunda kadın şunu demiş,"33 yaşında bir down sendromlu annesiyim,güneşim ilkokul 3. sınıfa gidiyor..."


Umut'u biliyorsunuz artık, İnci'nin kader ikizi :) yerim ben onuuu.... onun da pek şeker annesi var.. Pelin.. kaderimiz birleştirdi bizi,çocuklarımız buluşturdu.. bi akşam uzuun uzun konuştuk, yaşadıklarımızdan, hissettiklerimizden, başımıza gelen bu süprizden bahsederken ben ilk günlerde ne kadar ağladığımdan bahsettim... bana " ağlama" dedi... iyi geldi bu laf... benimle aynı hisleri yaşayan birinden duymaya ihtiyacım varmış.. ama bugün o ağlıyor.. onun da o yüzden benim ona " ağlama " dememe ihtiyacı var , hissediyorum... 

Ağlama Pelin.. birgün geriye dönüp baktığımızda kaybettiğimiz zamanlara üzülmemek için ağlama... yıllar sonra İnci ve Umut kocaman olduklarında onları hayranlıkla izliyor olacağız.. bugün onlar nasıl bizim gözümüzün içine bakıyorsa, o zaman biz onların gözünün içine bakıp, iyi ki diyeceğiz.. iyi ki varsınız... 

biliyorum nelerden korktuğunu, neleri dert ettiğini, hepsini dert ediyorum evet.. ama değiştirebiliriz.. bizim kızlarımız öyle güzel arkadaş olur ki,hiç yalnız kalmazlar... öyle güzel başarılara imza atarlar ki, biz bile şaşar kalırız birgün.. büyük projemi sen biliyorsun ;)

birgün senin gibi, asla evlenemeyecek dedim, çocuğu olmayacak, ben olmazsam yalnız kalacak, itilip kakılacak, belki kalbi kırılacak... sonra dedim ki, ben kendimi bırakırsam, bugünden başlar yalnız kalmaya.. ama bak, biz varız.. onlar hayal edebilsinler diye, hayal ettiklerini gerçekleştirsinler diye, birgün birbirlerine sarılıp iyi dost olsunlar, hiç ayrılmasınlar diye varız.. 

inanıyorum... biz bigün var olmasak da, onlar o güzel yürekleri ile çok güzel bir hayat yaşayacaklar.. bazen ağla, bazen zırla ama çökmek yok... içimdeki gücü sen çıkardın, yalnız değilim dedim... sen de yalnız değilsin.. ve benden daha güçlüsün... ve biz o başkasının çocuğuna hayat veren kadın kadar güçlüyüz!

3 yorum:

  1. Cergooooo
    Biliyordum sende bi prof beyni oldugunu bunu hep sana derdim(CERGO IDOLUMSUN) diye ama hep kizar maytap gectigimi dusunur sustururdun beni.Fakat bilmedigim bi tarafin daha varmis boyun kadar buyuk(uzun:)) yureginin olusu...gecenin bu saatine kadar yazdiklarini okuyorum.harika tek kelimeyle.ANcak bu kadar guzel anlatilabilir annelik.Ancak bu kadar cesaretlendirilebilir annelik.seni tebrik ediyorum cergomm.inci'me cok uzakta onu cok seven bi teyzesi oldugunu soylemeyi unutma.belki anlamaz ama senin hissettirdiklerini belki bende hissettiririm ona.hala bazen dusunuyorum bir sac rengimiydi bizi dost yapan.😉

    YanıtlaSil
  2. Cergooooo
    Biliyordum sende bi prof beyni oldugunu bunu hep sana derdim(CERGO IDOLUMSUN) diye ama hep kizar maytap gectigimi dusunur sustururdun beni.Fakat bilmedigim bi tarafin daha varmis boyun kadar buyuk(uzun:)) yureginin olusu...gecenin bu saatine kadar yazdiklarini okuyorum.harika tek kelimeyle.ANcak bu kadar guzel anlatilabilir annelik.Ancak bu kadar cesaretlendirilebilir annelik.seni tebrik ediyorum cergomm.inci'me cok uzakta onu cok seven bi teyzesi oldugunu soylemeyi unutma.belki anlamaz ama senin hissettirdiklerini belki bende hissettiririm ona.hala bazen dusunuyorum bir sac rengimiydi bizi dost yapan.😉

    YanıtlaSil
  3. Ben Hilal ÇETINDAĞ Duygularınızı ne güzel de ifade etmişsiniz, yaşadıklarınızla harmanlayarak. Sırayla tüm yazdıklarınızı okuyorum; kâh gülümseyerek, kâh gozlerim dolarak... Ben de, iki çocuklu bir anneyim :) Kızım 5 yaşina gelinceye kadar hastanelerin acillerinde ya da bayram günlerinde bile hastanede yattığımız oldu kaç kez :/Astım wheezy child dı ve reflüsü, allerjileri vardı. 6 yaşından itibaren atlattı ama, alternatif tıptan, beslenmesinden tutun da tedavilerindeki ince detaylara kadar çok çabaladık. O kurtuldu şükür ve 12 yaşında :) oglum 16 aylık ve hamileliğimin 33 haftasına dek ayindan ileri, yapilan tarama ve tetkikler, yastan dolayı yapılan amniyosentez sonuclarına gore dr.ların %100 sağlıklı dedikleri bebeğim ise; 36 haftalıkken sezaryenle mekonyum illeus nedeniyle sezaryenle alındı ve bağırsaklarından iki kez ameliyat oldu, 1 ay kuvozde kaldi ve sonrasındaki hastane yatışlarımızdan birinde kistik fibrozis teşhisi kondu ve bebeğime docentin biri ömür biçti; bunun mutasyonları cok ağır ve KF nin seyrini olumsuz etkileyecek semptomlar da mevcut olacak gibi görünüyor dedi.Ama yılmak yok, üzülmekle vakit harcamak yok, mücadeleye devam :) Sizin de ifade ettiğiniz gibi, insanların basına bir çok şeyler gelebiliyor. 20 yıldır MEB de gorev yapan bir özel eğitim öğretmeniyim ve dua ederdim hep; " Allah'ım ben bu cocuklara kendimi adadım, içimi ve emeklerimi biliyorsun, tüm bu çalışmalarımı kefaretim say ve kendi evlatlarımda gösterme, çok zor." diye... ve olmadı. Yakın uzak hiç bir akrabamda cocuklarında torunlarında hiç bir genetik hastalık veya özür durumu yok, eşimin de öyle ama, başımıza geleceği aklımizın ucundan geçmeyenleri yaşıyoruz hep birlikte. Sevgili tatlı İnci ye ve onu cok seven annesine; yalnız değilsiniz, yalnız degiliz ve gerçekleştireceğimiz cok güzel projeler ve yaşanması gereken güzel günler var diyorum ����

    YanıtlaSil