7 Şubat 2016 Pazar

+1 down sınavı... kistik fibrozis sonrası...


bazı olaylar vardır, hiç sizin başınıza gelmeyecekmiş gibi gelir... mesela hiç kanser olmayacaksınızdır, hiç felç geçiren siz olmazsınız bu dünyada, ya da bir gün asla tekerlekli sandalyeye düşmezsiniz... herkesin başına her şey gelebilir ama sizin başınıza gelmez öyle şeyler di mi? geldi dostum...

8 yaşındaki yeğenim vefat ettiğinde anladım ki, benim de başıma neler gelir neler... o doğduğunda çölyak dediler... kahrolduk.. vah vah bu çocuk hiç glutenli birşey yiyemeyecek dedik.. sonra " ay pardon çölyak değil, kistik fibrozis " dediler, bi zil takıp oynamadığımız kaldı çölyak değilmiş diye.. insan başına gelenin daha kötü olduğunu bilse... ilk kez duyanlara kısa bir özet geçeyim, kistik fibrozis bir çok organı etkileyen,ama en çok akciğerde tahribata neden olan bir rahatsızlık..ortalama yaşam süresi değişmekle birlikte 30 civarı tahmin edilir, fakat bazen sizi 8 de bulur, yakar , kavurur... bizi vurdu! 8 yaşında solunum makinesinde onu göreceğimi hiç hayal etmemiştim.. ışıklarınla uyu halammmm! boncuğum... 

o zaman dedim ki, hayatta başıma gelmez dediğim her şey gelebilir,ölüm sizi bulduysa, gerisi havada karada yakalar... yakaladı.. hamileliğimi haber vereceğim gün babamın kanser olduğunu, cinsiyetini söyleyeceğim gün de ameliyata gireceğini öğrendim.. (çok şükür şimdi iyi)

down sendromu.. derste duydum, çocuklar gördüm, nette defalarca okudum... ama hayatıma girme olasılığı bu kadar mı aklına gelmez insanın.. hani dedim ya, herkese olur ama size olmaz ... dersimi almamışım meğer.. 

herkes sağolsun teselli ederken," bu senin sınavın" dedi, hiç ağzımı açıp da isyan etmedim, neden ben demedim.. cennette yerimi garantilemek için değil !  bunca zaman karnımda taşıdığım, dünyaya gelmek isteyip istemediğini bilmeden dünyaya getirdiğim, anne baba olarak bizi isteyip istemediğini sormadığım bir bebeği ben nasıl sınav olarak göreyim?  gözlerini üzerime dikmiş,ona mama vermemi, uyutmamı, altını değiştirmemi beklerken, ben ona nasıl sınavım derim? böyle tatlı sınav mı olur?   

bu akşam ilk kez yanıma yatırdım,sallamadan uyutacağım seni,dedim. saçını okşaya okşaya gözlerinin içine baktım.. o kadar muhtaç ki bana, bundan sınav mınav olmaz arkadaş... uyumadı... gözlerime baktı baktı ama uyumadı...

o zaman dedim ki, beni seçtiğin için teşekkür ederim anneciğim.. bu anı yaşattığın için, beni anne yaptığın için, içime ılık ılık aktığın için teşekkür ederim yavrum, İnci'm...    

4 yorum:

  1. Internet paketim bitti ve ben iki gündür nete giremiyorum inci bugün neler yaptı acaba diye merak ediyorum. Güzel yürekli annesi ne yazdı diye merak eder oldum. Bu yazında irem ve baban vardı yoğunluk. Allah mekânini cennet eylesin ( şüphesiz melek zaten ) babana da acil şifalar diliyorum cnm. Şimdi bir sonraki yazılarına geçiyorum. ..

    YanıtlaSil
  2. Internet paketim bitti ve ben iki gündür nete giremiyorum inci bugün neler yaptı acaba diye merak ediyorum. Güzel yürekli annesi ne yazdı diye merak eder oldum. Bu yazında irem ve baban vardı yoğunluk. Allah mekânini cennet eylesin ( şüphesiz melek zaten ) babana da acil şifalar diliyorum cnm. Şimdi bir sonraki yazılarına geçiyorum. ..

    YanıtlaSil
  3. Okudukça içim açıldı mı desem göz yaşlarına boğuldum mu ,sanırım ikisi de .Hissedilen bilinmeyenleri ,Türkçe kaynak olmadığından ne yapılması gerektiğini sizden öğreneceğiz şükür ki.Ne Mutlu size.Çok sağolun.Her yazdığınız bir rehberlik, bir yarenlik bize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer bir faydası dokunuyorsa çok mutlu olurum.. ne kadar okursak, ne kadar yayarsak o kadar büyüyoruz...

      Sil