13 Şubat 2016 Cumartesi

+1 down hiç büyümese..

benim de korkularım var, olmaz mı hiç... karanlıkta önünü görmeden yürümek gibi... önüne çıkacak engelleri bilmemek yoruyor aslında insanı.. down anneleri de böyle işte.. evet güçlü, çok dirençli belki ama altta hep yorgunuz.. korkuyoruz bazen.. ilerleyen yaşında hangi sağlık sorununun çıkacağını, zeka zeviyesinin hangi düzeyde olacağını,konuşup konuşamayacağını, ne zaman yürüyeceğini, hep merak ederiz ve hep korkarız kötü senaryolardan...

    bu yüzdendir ki İnci hep böyle kalsın istiyorum bazen.. en fazla 1 yaşında olsun mesela :) oturuyor olsun, belki bir de yürüsün, gözleri yine böyle gülsün,agular gugularla konuşsun, bazen amaçsızca "anne" desin,yine momosuna sarılarak uyusun, elma dişliğini tutamayınca kızsın mahalle karıları gibi söylensin :) , ellerini yalamaya devam etsin, hamakta kikirdesin, mama yerken yakasını ıslatsın, her gece terlesin kıyafet değiştirsin,emziği düşünce bağırıp beni uyandırsın, gecenin 3ünde agu diyip muhabbet etmek istesin...

    her anne ister çocuğu,hızlıca büyüsün,okusun,matematikte zehir gibi olsun, sporda madalyalar kazansın,okullarda birinciliği,fizikte projeleri,santrançta dereceleri olsun... doktor mühendis olsun, milyarlar kazansın.. anneler babalar da , bunu biz yaptık, biz yetiştirdik diye göğsünü gere gere anlatsın...

    biz ne istiyoruz biliyor musunuz? çocuğumuz önce sağlıklı olsun, kalbinde delik melik olmasın, tiroidleri çalışsın, zamanı gelince konuşsun.. kasları güçlensin ki yürüyebilsin, bir oyuncağı tutabilsin.okul mu? okula gitsin ama sosyal olsun, matematik bilmese de olur...kendi kendine yemek yiyebilsin, sonra büyüyünce o yemeği yapabilsin.. spor? mutlaka yapsın, madalyası olmasa da olur, doya doya eğlensin.. biz ne istiyoruz biliyor musunuz? benim çocuğum bir gün kendi kendine yetebilsin.. bir de benim sonsuz ömrüm olsun ki onun hep yanında olup onu izleyebileyim... 

    bu nedenledir ki önümüzü göremediğimiz bu yıllar bazen gelmesin istiyorum... bazen de çok güzel şeyler başarabiliriz diyorum... bazen minicik kalsın isterken, bazen hemen 10 yaşına geldiğinde neler yaşıyor olacak görmek istiyorum.. ama en önemlisi İnci'm hep mutlu olsun istiyorum.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder