11 Şubat 2016 Perşembe

+1 down küçük adımlar...

İnci uyuyunca ne yapacağımı şaşırıyorum,tıpkı şuan olduğu gibi.. bi elimde sandviç , yerde çay, ben de yerde oturuyorum tabii hamak başında,kucağımda bilgisayar, arada bir boş kalan elimde İnci'yi sallıyorum uyanmasın diye, sonra da tek elle yazmaya çalışıyorum :) 

   bugün "küçük adımlar" dan bahsetmek istiyorum.. bu bir kitap seti. Avustralya' da down sendromlu çocuklar üzerinde araştırmalar yapılarak hazırlanmış seneleeeeer önce, en nihayetinde türkçeye de çevrilmiş ve bizim de kullanımımıza sunulmuş..  normalde bunun bir eğitimi var ve siz eğitime katıldığınızda size ücretsiz olarak temin ediliyor bu kitap. nasıl uygulayacağınız anlatılıyor, gönüllü üniversite öğrencileri ( özel öğretim ve zihinsel engelliler öğretmenliği okuyan) tarafından size evde de destek sağlanarak uygulaması öğretiliyor. ben ilk araştırdığımda buna ulaşmıştım fakat eğitime katılamam diye alıp almamak arasında kaldım.daha sonra down sendromlular derneğinden görüştüğüm sorumlu kişi bana evde de çok rahat uygulayabileceğimi söyleyince beklemeden hemen sipariş verdim. 
    
    8 kitaptan oluşuyor, her kitabın görevi farklı, biri küçük kas, diğeri büyük kas, biri alıcı dil, diğeri iletişim vs diye farklı kitaplar mevcut. açıklamalar da yeterli, hangi kitabı ne zaman okuyacağınıza kadar anlatılmış. en son kitapta bir kontrol çizelgesi var. her ay çocuğun kazanması gereken beceriler liste haline verilmiş, siz onları açıklamada söylendiği şekilde kontrol edip, yapıyorsa işaretliyorsunuz. yapamıyorsa da yine açıklamada nasıl kazandıracağınız anlatılmış.

    uzun zamandır böyle ders çalışmamıştım :) İnci sayesinde tekrar öğrenci oldum anlayacağınız:)  elimde kağıt kalem sürekli bi kontrol ve işaretleme halindeydim ilk günlerde. sonra 6 aya kadar yapması gerekenleri kontrol edip, yapamadıklarını postitlere yazıp kitabın en üst sayfasına yapıştırdık. açıklamalara uygun olarak uyguluyoruz.. İnci'nin 6 aylık sürece kadar sırt üstü yatarken yan dönebilmesi, (yan dururken yüzüstü dönüyor ama bu çok zor a dostlar :) ter atıyor resmen :))) sonra dizlerine dokunabilmesi, insan sesine bakması ( sesi arıyor ve çoğu kez bakıyor ama insan sesine daha var vakit :)) gerekiyor. eksiklerimizi tamamlamak için çok güzel bir 2 ayımız daha var... yapabilirsin annecim, başarabiliriz ;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder