4 Şubat 2016 Perşembe

+1 down hissettiğim...

karamsar mıyım? aslında hayır,aksine zeyna gücü hissediyorum kendimde çoğu zaman.. ağlıyor muyum? hem de dibine kadar! ağlamak pes etmek değildir, ağlayın ara sıra, negatif düşünceleri atmak için birebirdir. ağlarsın, hepsi akar gider, sonra geriye gücün kalır. ne zaman ağlıyorum peki? 
en çok sevinçten ağlıyorum bu ara,anam elini ağzına soktu diyorum ağlıyorum, ayyy elimi nasıl sıkıyor diyorum ağlıyorum, allahım o oyuncağını tutan elini yerim senin diyip yine ağlıyorum.. yanında da bol bol gülüyorum gözümden yaş akarken... anlatamam, anlayamazsınız sebebini,ama inanın bu ara öğrendiği herşeyi gözyaşları ile karşılar oldum.. demiştim ya mutluluk anlayışım değişti diye, ağlama sebeplerim de değişti artık.. 

üzüntüden ağlıyor muyum? ağlaDIM! hem de çok.. bakıp bakıp ağladım, o öyle küçük öyle tepkisiz yatıyordu ki o zamanlar, hep öyle kalacak sandım. hep öyle bomboş bakacak, yatacak uyuyacak sürekli.. çünkü örnekler hep öyle verildi.. o yüzden yazıyorum, kurallar her bebek için geçerli değil arkadaşlar.. bana dediler ki "günün büyük bir kesiminde uyuyacak" inci uyumuyor,ninni programları indirip zorla 45 dk uyutabiliyorum. "çok ağlamaz zaten bunlar, sakin sakin yatarlar" dediler, inci hele bi acıksın, bi uykusu gelsin de uyutma bak nasıl ağlıyor :) dediler ki " kasları gevşek olacak,pelte gibi yatacak fizik tedaviye kadar böyle", inci ellerinden tutunca halay çekecek gibi zıplıyor, gücü düşünce zeybekle devam ediyor :) 

nasıl ki hepimiz aynı gün konuşmaya başlamadık, down sendromlu çocuklar da birbirinden çok farklı... o nedenle çocuğunuzun potansiyelini lütfen iyice gözlemleyin.. neler yapabiliyor, neler yapamıyor? onu keşfetmezseniz ilerleyemezsiniz. hiç karşısına geçip " agu" demediyseniz çocuk agulamaz. çünkü taklitle öğrenecek sizden herşeyi. eğer elinden tutup kaldırmayı denemediyseniz, çocuğun gücünü bilemezsiniz .  bi fışfış kayıkçı oynatın bakalım nasıl kaldırıyor kafasını :)  ondan sonra bakın eksikliklerine.

artık iyiyim.. kutumda büyük hissediyorum acun bey , iyi olacak bu çocuk inanıyorum :) süprizlerle dolu hayat, bana da güzel bi süpriz yapacak, ve ben bigün bu yazıları İnci'mle birlikte okuyup, "sana hep inandım anneciğim" diyeceğim <3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder