22 Şubat 2016 Pazartesi

+1 down korkma annesi, değişecek..

    İnci minikken (şimdi çok büyüdü sanki :) bakıp bakıp ağlıyordum.. o yüzden bugün durumu benim gibi yeni öğrenen, şokta olan ve çocuğuna bakıp bakıp ağlayanlara yazmak istiyorum...

    ilk 2 ay normal olan bütün çocuklar gibi İnci de tepkisiz yattı tabi ki. mama yedi, altını değiştirdik ve uyudu.. ne bekliyordum bilmiyordum.. ama bi "anne" dese fena olmazdı hani :) şaka bi yana, korkma annesi hep böyle yatmayacak..

    kimse demedi bana bunu,dese nasıl hissederdim bilmiyorum ama birinin belki hüznünü alırım diye ben diyorum.. 2 aylık olduğunda bi "agu" dedi, dünyam değişti.. bir akşam Nilay teyzesi ile birlikte altını değiştirirken "annecim bi agu de" dedim, resmen cevap verir gibi " agu" dedi İnci... Nilay teyzemiz bile şaşırdı, sevindi... sonra anlamlı gülmeler başladı. yani artık bizi görünce yüzünde bir gülümseme olmaya, agulamaya başladığında bizim umutlarımız arttı.. senin de öyle olacak annesi...

    sonra bişey farkettik.. biz çocuğa bir arı almıştık. şu pusete de takılabilen oyuncaklardan var ya hani, çıngırdağı da var içinde.. biz çocuk acaba görüyor mu, takip ediyor mu diye kontrol ederken elimize bu arıyı alıp sürekli " aaaarı vız vız vız, aaarı vız vız vız" diyip oyuncağı çocuğun resmen gözüne sokuyoruz.. çocuk da bir irkiliyor... ben üzülüyorum tabi bu çocuk oyuncağa bakmıyor diye.. oyun halısına koyuyorum ağlıyor.. bu agulama evresi başlayınca tekrar bi halıya koymayı deneyeyim dedim.. nasıl dikkatli bakıyor,oyuncaklara dokunmaya çalışıyor.. 

    bir süre sonra görme ile ilgili bi yazı okuduk.. meğer çocuklar kat kat tül perde arkasından bakar gibi doğarlarmış. zaman geçtikçe tek tek tül perdeler kalkar ve gerçek görüntüye ulaşırmış. bizim o " aaaarı vız vız vız" dönemimizde de çocuk arıyı görmediği gibi gözüne bişey sokmaya çalıştığımız için de ağlıyormuş :)) uzun bir süre kendimizle dalga geçip güldük:)

   yani annesi, 20 günlük çocuk oyuncaktan,  "aaarı vız vız vız"dan ve oyun halısından bi halt anlamaz, benim gibi boşa yorulma... onlardan anladığı, eline aldığı, ağzına soktuğu günler de gelecek :)

    bu hallerimi anlatınca hep Cem Yılmaz ın filmi geliyor aklıma.. AROG da eski çağlara ışınlandıktan sonra ordakileri geliştirip günümüze gelmeye çalışırken,en son maymunların önünde delirdiği bi sahne vardı.. "ohooo" diyor, ""daha tekerleği icat edicez,ama olmaz ki babacım çok yavaşsınız." sanırım ben de o zamanlar bunu bekliyordum:)) 

    hop kalksın hemen" anne "desin, bigün kalksın yürüsün filan :) zamanı gelince olacak annesi.. ben sabretmeyi, emek harcayınca karşılığını çok güzel aldığımı öğrendim, sen de öğrenecek ve benim gibi mutlu olacaksın ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder