28 Şubat 2016 Pazar

+1 down kontrol günü...



    bugün küçük adımlar eğitiminden tekrar bi kontrol yaptık Uğur'la.. yaptıklarını hala yapıyor mu? yapamadıklarını yapmaya başladı mı? eski yetenekler aynen devam ediyor çok şükür.. hatta yenilerini ekledik.. mesela fırıldak gibi dönüyoruz.. sırtüstü durmaktan nasıl sıkıldıysa artık, yere koyar koymaz o ayaklar karnına doğru çekiliyor,eller birbirine kenetleniyor ve hooooppa hemen sağa atıyor kendini :) e o kadar zor bi hareket öğrenmiş çocuk, yapmasın mı ablası? hatta okuduk ki, sırtüstü yatarken yüzüstü dönmesi 6 aylık grubunda yazılmış,değmeyin keyfimize..


    bazen dışarıdan şunu söylüyorsunuz "ama sen çok abartıyorsun,illa ki bigün yapacak?" doğru, birgün mutlaka yapacak.. bunu biz de en az sizin kadar biliyoruz... ama sizin çocuklarınız doğaçlama ve tam vaktinde yaparken, benimki belki öğretmemi bekleyecek... sizinki koşarken belki benimki emekleyecek.. ve siz o emeklerken belki sadece izlediniz, ama ben onunla birlikte emekleyeceğim...o yüzden diyorum ya, eşşekten düşenin halinden eşekten düşen anlar... anlamadığınızı biliyoruz down anneleri olarak, yorulmayın...


   ama herkesten aynı tepkileri almıyorum neyse ki.. benimle birlikte sevinen, inci yeni birşey yaptı mı bugün diye merak eden, bu yazıları yazmamı dört gözle bekleyen çok tatlı arkadaşlarım da var.. ve onlar biliyor ki, ben sadece İnci ile uğraşmıyorum, bana köstek olan büyük bir kesimle de uğraşıyorum... inanın inci ile uğraşmak beni onlar kadar yormuyor.. çünkü bazı insanlara mevcut doğruları anlatmak, kabul ettirmek çok zormuş...


    "geç yürüme ihtimali çok yüksek" diyorsun," yürür o yürür" diyor... 

    "3  4 yaşlarında konuşan var" diyorsun, "konuşur o konuşur" diyor...
    "zihin problemi ağır,orta veya hafif çıkabiliyor" diyorsun, "yok onun bişeysi" diyor...

    delirmemek işten değil.. yürür o biliyorum, konuşacak onu da biliyorum,4 aylık bebeğin şuan görünürde bişeysi yokmuş gibi olduğunu ben de biliyorum.. ama neden sizin normal çocuklarını için ileriyi düşünmeniz,ona bir gelecek planı yapmanız normal iken; benim özel çocuğum için bunları yapmam anormal? neden ileride beni bekleyen aksilikleri konuşmama, onun için planlar yapmama, tedbirler almama izin vermiyorsunuz? beni teselli ettiğinizi, moral verdiğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.. moral öyle verilmez. moral Esen teyzesinin dediği gibi " senin elindeki bu çocukta hiç anlaşılmadan büyüyecek,sen hissetmeyeceksin bile bak gör " diyerek verilir... moral annemin dediği gibi " napalım be annecim, allah ne gösterecek göreceğiz,inş iyi olur" denilerek verilir...  ayten teyzesinin dediği gibi " birlikte bak neler öğreteceğiz" denilerek verilir moral... "yok onun bişeysi" ile verilmez... çünkü var onun bişeysi.. +1 i var.. ve bu bize ne getirecek bunu görüp,aşmak için varız annesi ve babası olarak.. 

    lütfen engel olmayın! 

    


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder