15 Şubat 2016 Pazartesi

+1 down boy sorunu!

rutin kontroller keyfili aslında benim için.. İnci için güzel bir cümle duymak hoşuma gidiyor.. ilk ay moralimiz bozulmuştu, "kas gücü zayıf" yazmış doktor... sonraki ay kaslar yine zayıftı.. sonra biz kızımla pilatese bir başladık ( teşekkürler umutumuzun annesi pelin :)) 3.ayda doktor bana "sen naptın bu çocuğa,kas gücü iyi" dedi.. pilates topunun ellerinden öperim :*  :)

geldik 4. ay kontrolüne,bugün de ona gittik.. benim zilliyi sedyede biraz yukarıya çıkarayım derken ellerinden tutup kaldırdım, fırladı hemen ayağa :) doktor da nasıl kasları diye soruyordu o sırada, "ooow, çok iyi" dedi... benim içim tabi hoppaaa  halaya kalktı o sırada :)) herşeye sevinmiyoruz tabii, beklenen sıkıntılar da oluyor. bu aya kadar inci'nin boy uzaması güzel gidiyordu,bu ay 0.5 cm dediler :(   o nedir yaa, çocuğu ayaklarından çeksek zaten o kadar uzar :) down sendromlularda beklenen budur arkadaşlar. hiçbir anne istemez tabi ama ne demişler boyu değil, işlevi önemli :)) moralim tabi ki bozuldu ne yalan söyliyim, ama bazen artıları artırmak eksileri görmezden gelmenizi gerektirir.. sağlıklı olması uzun boylu olmasından daha önemli bizim için.. ama pilates topunda biraz çekeleştirsem mi çocuğu, uzar mı acep :) ??

    bugüne kadar hiç kafa çapının önemli olabileceğini düşünmemiştim.. ta ki bizim için sağlık işareti olana kadar. kafa çapının gelişmesi beynin geliştiği anlamına geliyor. ayrıca o bıngıldak dediğimiz bölgenin de erken kapanmaması gerekiyor,ki beyin gelişimi olağan sürecinde devam edebilsin. kafa çapı ve boy bundan sonra daha kontrollü gitmesi gereken bir durummuş.. bilmeyenler için söyleyelim, bebeklerin gelişim eğrileri var, ordaki eğrilerde boy kilo kafa çapı ölçümleri ortalama mı, altında mı, üstünde mi diye kontrol edilir.. sanırım inci kilo olarak azcık tontik kategorisine girmiş :) aman annecim obez filan olma sakın, ,tontik kal :) 

    yüzme için bir araştırma yapıyorum şuan.. bu ara grupta da konularımız arasında idi, yüzme boy kısalığına sebep olur mu? burdan Gamze arkadaşıma sesleniyorum: bu soruya cevap istiyorum Gamzemu :)   bu arkadaşım madalyalı bir yüzücü ve maşallah boyu kısa filan da değil, işin uzmanı olduğunu düşünüyor ve en kısa zamanda kendisine ulaşıp sorumun cevabını alıyorum.. 

    bugün güzel bir haberimiz de var... benim kızın ikiz kader arkadaşı umutumuzun kalp deliklerinden biri kapanmış ,darısı diğerlerinin başına umutum,tatlı kuşum... 


3 yorum:

  1. Cergo isin uzmani degilim ama spor k9nusunda az da olsa bilgim var ve bunu yarari olur belki diye senle paylasmak istedim.yuzmeyi butun sporlardan ayiran fark ayni anda butun kaslari harekete geciren aktif calismasini saglayan tek spor dalidir.inci icin iyi olacagini dusunuyorum😊

    YanıtlaSil
  2. Cergo isin uzmani degilim ama spor k9nusunda az da olsa bilgim var ve bunu yarari olur belki diye senle paylasmak istedim.yuzmeyi butun sporlardan ayiran fark ayni anda butun kaslari harekete geciren aktif calismasini saglayan tek spor dalidir.inci icin iyi olacagini dusunuyorum😊

    YanıtlaSil
  3. O gamze benim������ yüzme evet arkadaşların dediği gibi tüm kas gruplarını çalıştırır.. Boy da uzatır..�� Plates de aynı tezi savunuyor tüm kas gruplarını o da çalıştırıyormuş.. Yüzme için kendi deneyimimden bir paylaşımım da , kendinle baş başa kaldığın için zihinsel bi ferahlık sağlar.. Ciddi bi meditasyondur.. Şu sıralar öğrendiğim hiç bir meditasyon yüzmenin yerini tutamaz.

    YanıtlaSil